Üzleti kapcsolatépítés: melyik vezetői klubot válasszam?

A kapcsolatépítés kedvelt terepei a vezetői klubok

 

A cégvezetők nagy része tisztában van vele, hogy a kapcsolatépítés hasznos lehet új üzletek megalapozásához.  Nehéz azonban választani a sok üzleti klub, közösségek, csoportok közül, amelyekhez ebből a célból – különböző feltételekkel – csatlakozni lehet. A Meety Teremközvetítő Portál hat ilyen szervezet vezetőjével készített részletes, gyakorlati kérdéseket tisztázó interjút. Íme az összesítés.

 

A BNI Magyarország a legrégebbi, nemzetközi hátterű networking szervezet, ahová kicsitől a nagyig tulajdonképp minden cég vagy vállalkozó csatlakozhat. Meglehetősen szabályozott a működésük, ami elsőre riasztó lehet a szabadságot szerető cégvezetők számára, viszont ugyanebben rejlik a legnagyobb előnyük is: nagyon célirányos a működése. A csatlakozók számolhatnak vele, hogy a heti rendszerességű találkozókon rengeteg hasznos kapcsolat épül ki. A tagok aktívan segítik egymást ajánlásokkal, saját kapcsolati hálójukkal, és a szervezet méri, hogy kinek, milyen összegű bevételt sikerül ezen ajánlások révén realizálni. Országszerte mintegy negyven csoportjuk van, egyenként 30-50 fős létszámmal, és a világ más pontjain működő csoportok is szabadon látogathatók a tagok számára.

A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége (MVÜK) esetében a csatlakozás minimum árbevételhez kötött, a közép- és nagyvállalati vezetőknek állítják össze programjaikat. E kör számára fontos témákban hívnak neves előadókat, és lehetőség nyílik a tagok közti irányított ismerkedésre is, exkluzív környezetben. Árbevétel alapján szegmentálják az egyes csoportokat, hogy a hasonló méretű cégek vezetői tudják egymással megosztani a problémáikat, tapasztalataikat. A tanulási lehetőség és az értékteremtő beszélgetések állnak tevékenységük középpontjában. Minden egyes tagot egy számára dedikált “üzletfejlesztési specialista” segíti céljai elérésében, akik partneri ajánlásokat, üzleti összekapcsolásokat is végeznek.

A Juhhé! Business egy rendkívül nyitott és rugalmas szervezet, náluk a csatlakozás feltétele a cégvezető pozitív attitűdje, és hogy “működjön a kémia” az adott csoporttal. Vannak heti és havi rendszerességű eseményeik - ezek közül a legtöbb esetileg, vendégként is korlátlan számban látogatható, az aktuális díj befizetése ellenében. A tagság számára különböző kedvezmények érhetők el a kínált szolgáltatásokból. Egyfajta “üzleti show” gondoskodik róla, hogy a cégvezetők hasznosan és kellemesen töltsék együtt az időt: előadás és irányított networking mindig része a programjaiknak.

A Business Flow ígéretes networking applikációt fejlesztett az elmúlt években, mely a kapcsolatépítés online támogatásában egyedülálló. A rendszer egyelőre tesztverzió, de hamarosan a széles körű bevezetésre koncentrál majd a szervezet. Ez egyúttal alapként szolgál a franchise lehetőségük háttértámogatására is: elsősorban coach-oknak, tanácsadóknak javasolják saját Business Flow csoportok működtetését országszerte, sőt, az országhatárokon kívül is. Jelenleg két budapesti csoporttal működnek személyes találkozókkal - ezekhez cégmérettől függetlenül lehet csatlakozni.

A Gasztro Business Club a gasztronómiát és a nagyvállalati rendezvényszervezésben szerzett tapasztalatokat ötvözi. Meglehetősen zárt vezetői klub, olyan nagyvállalati vezetők részére, akik országhatáron kívüli – elsősorban Kárpát-medence irányába történő – bővülést terveznek, vagy épp Magyarországra szeretnének jönni külföldi cégükkel. Klubvacsoráik a gasztronómia köré épülnek, társadalmi esemény jellegűek, élményprogramjaik pedig szintén főként a cégvezetők kellemes időtöltéséről szólnak. A kapcsolatépítést nem közvetlenül az üzlet oldaláról közelítik meg, hanem az ember-ember közti bizalmi kapcsolat kialakítását tekintik elsődlegesnek.

A Bizalmi Kör a cégvezetők közti tapasztalatmegosztást tekinti a legnagyobb értéknek. Képzett moderátorok, és évek óta fejlesztett, saját know-how biztosítja, hogy “Mastermind” csoportjaikban a beszélgetések üzletileg is minél hasznosabbak legyenek. Bizonyos árbevétel és dolgozói létszám fölött lehet hozzájuk csatlakozni, és ezek alapján alakítanak ki szegmentált csoportokat is. A Bizalmi Kör hangsúlyozottan nem az egymással való üzletelésről szól. A csoportok összeállításánál alapvető feltétel, hogy ne legyenek egymással üzleti kapcsolatban a tagok, érdekektől mentesen tudjanak segíteni, tanácsot adni egymás problémáinak megoldásában, saját tapasztalataik átadásával. A havi klubestek és az éves gála lehetőséget ad a más csoportokban lévő tagokkal való kötetlen kapcsolatépítésre.

Közös a szervezetekben, hogy valamilyen megoldást nyújtanak a “vezetői magány” problémájára. Az új impulzusok, információk, emberek többnyire inspirálóan hatnak a vezetőkre. A tanulás lehetősége is valamilyen formában mindenhol jelen van.

Bizonyos networking események közös jellemzője, hogy ott, akkor, általában csak pár perc, néhány mondat áll rendelkezésre a bemutatkozásra és mások megismerésére. Utána jön a „házi feladat”: átnézni a jegyzeteket, visszaemlékezni a hallottakra és hosszabban, négyszemközt folytatni a beszélgetést azokkal, akik valamiért fontosak lehetnek számunkra. A Meety Teremközvetítő Portál ezekre a tárgyalásokra is kínál nyugodt, és mindkét fél számára jól elérhető helyszíneket. A vezetői klubokról a következő hetekben megjelenő interjúkból is lehet tájékozódni.  https://meety.hu/cikkek-interjuk/kapcsolatepites-vezetoi-klubok-melyik-szervezethez-erdemes-csatlakozni

 

Flanek Éva, Meety Teremközvetítő Portál