Jelenlegi hely

Terülj-terülj asztalkám – de rögvest

Kovács László, a La Fiesta Party Service Kft. tulajdonos ügyvezetője
Kovács László, La Fiesta, 365 üzleti történet 2.
„Hiába készítettük el írásban is a szerződést, abban is az egy héttel későbbi dátum szerepelt, miközben az esemény korábban volt…”

 

Vagy 15 évvel ezelőtt történt, még a kezdetekkor. Ekkor még nem állt rendelkezésünkre annyi szállító autó, szakember, profi háttér, mint most. Egy nagyszabású, 200 fős céges rendezvény előtt két órával telefonált kétségbeesve a megrendelő hölgy, hogy hol vagyunk? Én akkor épp a főiskolán előadást tartottam, és rendkívül meglepődtem a híváson. Ugyanis az a szokás, hogy a kezdés előtt legalább négy órával már a helyszínen vagyunk, hogy felvonuljunk, terítsünk, felkészüljünk a vendégek fogadására.

Kiderült, hogy a megrendelő egy héttel elnézte a rendezvény idejét, azt közölte velünk. Hiába készítettük el írásban is a szerződést, abban is az egy héttel későbbi dátum szerepelt, miközben az esemény korábban volt.

A legfontosabb, hogy ilyenkor nem szabad pánikba esni. Azon nyomban beszerveztem pár diákot az éppen zajló előadásról, majd felhívtam a már otthon pihenő vagy szabadnapos kollégákat. Mindenki bejött, találtunk szakmai partnereket is, akik a hirtelen kéznél lévő alapanyagokból harapnivalókkal szolgáltak. Szállítottunk, pakoltunk saját autóval, én is – ráadásul Budaörsön volt a rendezvény, a város túlsó végében. Az első csapat megindult a welcome drinkkel és a pogácsával – az volt a szerencse, hogy a főnöki beszéd körülbelül egy óráig tartott. Addig megérkeztek a büféasztal komolyabb fogásai, mi pedig az első szünetben már teljes készenlétben kínáltuk az italokat és a frissen, alig 2 perce érkezett ételeket. Mintha pont így lett volna kiszámítva! A fatális baklövésből senki nem érzékelt semmit – csak a megrendelő jegyezte meg, némileg sokkos állapotban, hogy hála nekünk, nem fogják kirúgni…

De az elektronikus levelezés korában is megesett egy hasonló félreértés, szintén egy közel 200 fős, áruházi megnyitó ünnepségen. Egyszerűen elírta a megrendelő az e-mail-ben a dátumot. Két és fél órával az átadó előtt érdeklődtek, hol vagyunk… Ezt már sokkal gyorsabban megoldottuk, mert akkor több rendezvényünk is zajlott párhuzamosan, átszerveztük a logisztikát és az ételeket, így a kezdésig sikerült mindent megoldani. Ehhez hozzájárult az is, hogy az elmúlt másfél évtizedben korszerűsödött a műszaki háttér, kiváló hőtartó ládákat szereztünk be, és ami a legfontosabb, kipróbált gárdával, nagyobb létszámmal dolgozunk. A megnyitó végén a cég igazgatója – aki tudott a tévedésről – személyesen jött oda hozzám gratulálni, miközben viccesen megjegyezte: „Kovács úr, nem is tudtam, hogy maguknak ilyen jó a részidejük!”

Természetesen ma már többszörösen bebiztosítjuk magunkat. Kötelező az esemény előtt egy-két nappal még egyszer egyeztetni, mert a rendezvény profi, normál körülmények között történő lebonyolítása több napos, olykor több hetes előkészületet igényel.