Jelenlegi hely

Takarítás volt, rendetlenség lett

Méhész Mónika, a Horvát-Service Szolgáltató Kft. tulajdonos ügyvezetője
Méhész Mónika, 365 üzleti történet 2.
„Szinte mindenki panaszkodott, megoldást keresett. A sokadik panaszáradatnál azt mondtuk, mi ezt megpróbáljuk…”

 

Sose hittem volna, hogy a takarítás izgalmas, kreatív munka lenne! Pedig az, nagyon is. Ezt azóta tudom, mióta takarító vállalkozást működtetek.

Mi már semmin sem csodálkozunk! Amióta munkatársunk azt látta, hogy egy számítógép klaviatúrájából fű nő ki, azt mondjuk, ebben a munkában minden megtörténhet. Kiderült, kollégánk egy kísérlet eredményének volt a szemlélője. Az adott cég munkatársa kipróbálta, mi történik akkor, ha fűmagot szór a klaviatúrára. Bizonyára öntözte is, hogy szép zöld legyen a fű. Az lett. Azt viszont nem tudjuk, hogy a klaviatúrát lehetett-e még eredeti célra használni. A takarító mindenesetre a klaviatúrát békén hagyta, az asztalt pedig letörölte…

Több mint 10 éve váltottunk profilt. Korábban irodaszereket szállítottunk nagy irodaházak nagyvállalataihoz. Kialakult egy törzsvevőkörünk, akikkel sokat beszélgettünk. Egy idő után feltűnt, hogy beszélgetéseink központi témája a takarítás lett. Szinte mindenki panaszkodott, megoldást keresett. A sokadik panaszáradatnál azt mondtuk, mi ezt megpróbáljuk.

Irodaszervállalkozásunk mellé felvettük hát a takarítást is, kiegészítő tevékenységként. Úgy fél év alatt kiderült, ebben sokkal több az üzleti fantázia, mint az irodaszerekben, ezért az eredeti üzletágunkat el is adtuk. Ettől kezdve a takarításra koncentráltunk. Nem gondoltam volna, hogy ennyi felé elágazhat ez a munka!  És akkor még az váratlan, elképesztő helyzetekről nem is beszéltem. Ipari mosodát nyitunk, higiéniai termékeket forgalmazunk, beengedőkapukat létesítünk, mindent csinálunk, ami ahhoz kell, hogy egy iroda tiszta, kulturált környezet legyen. S mivel e szakmának is megvannak a maga szabályai, kézikönyvet írtam, oktató videókat készítettünk. A professzionális takarítást ugyanis meg kell tanulni. Ez is egy szakma.

Mindenre azonban nem készülhetünk fel. A cégek mindent megtesznek a dolgozókért. Ha csúszdától lesznek boldogok, azt építenek két emelet közé. Ha fontos, hogy post-it üzeneteket ragaszthassanak az ablakra, akkor engedélyezik. Volt, hogy ablaktisztításnál szinte keresni kellett a nyílászárót, mert a sok apró fecnitől láthatatlanná vált.

Az igazi izgalmak akkor következnek, amikor reklamálnak a munkahelyek. Miért nem takarítottunk? Egyszer vitába keveredtünk emiatt, végül egy felvétel oldotta meg a rejtélyt. Kollégánk tényleg takarított, még az előző este. Viszont másnap reggel valóban nagy felfordulás fogadta az érkezőket. Hogyan lehetséges? Egy munkatárs úgy gondolta, éjjel, a reggeli munkakezdésig, még buliznak egyet… Nem volt tilos ez abban az irodában, csak elfelejtettek szólni… Ne mondja hát senki, hogy a takarítás unalmas, monoton munka lenne!