Jelenlegi hely

Gyors, ösztönös válaszok

Széles Anikó, a Sky Marketing Kft. tulajdonos-ügyvezetője
365 üzleti történet, Széles Anikó
"Vártuk a döntést, amikor az anyavállalat képviselője felhívott, hogy a repülőtérre menet szombaton megnéznék az ügynökséget. Bár nem dolgoztunk volna, de fel sem merült bennem, hogy ez problémát jelentene a csapatomnak. Bent voltunk..."

Sok minden történt 26 éves vállalkozói múltam alatt. Egyik emlékezetes történetem egy hipermarket-hálózat magyar ügynökségének kiválasztási folyamatához kötődik. Kereskedelmi múltam van, nemzetközi ügynökségnél különböző márkák piaci bevezetésén dolgoztam, de nem ismertem sem én, sem a csapatom a multinacionális kereskedelmi láncok kommunikációs gyakorlatát.

Többlépcsős volt a kiválasztás, különböző kvalifikációs szinteken kellett keresztül mennünk. A személyes találkozások alkalmával záporoztak a szakmai kérdések a magyar vásárlók szokásaitól a hús felszeletelésén át a belső biztonságig. A legkényesebb témákra is azonnali, őszinte válaszokat vártak.

Igen rövid idő alatt kellett készítenünk egy minta akciós újságot, amihez üres, termékfotók nélküli CD-t kaptunk. A kinti ügynökség a kérdésünkre csak hümmögött. Mivel akartuk ezt a feladatot, nem vitával töltöttük az időt, megtaláltuk a megoldást. Határidőre elkészültünk, egy nem szokványos, hanem magazinjellegű, 36 oldalas újsággal. Az ötlet és a kivitelezés sikert hozott.

Vártuk a döntést, amikor az anyavállalat képviselője felhívott, hogy a repülőtérre menet szombaton megnéznék az ügynökséget. Bár nem dolgoztunk volna, de fel sem merült bennem, hogy ez problémát jelentene a csapatomnak. Bent voltunk, nyertünk.

A gyors, ösztönös válaszokat nem lehet megfontolni, ebből adódóan őszinték, ehhez feltétel nélküli bizalom szükséges a munkatársaim iránt. Óhatatlanul megmutatkozik az is, ki vagy és mennyire felkészült. Benne van a szilárd háttértudás, a több éves szakmai tapasztalat és a szándék is, hogy nagyon akarod csinálni azt a munkát. Látszik az is, hogy el tudsz-e köteleződni valami mellett rövid idő alatt. Céges csapatom – a többséggel hosszú évek óta dolgozunk együtt – is ilyen.

Nálunk nincs szigorú vezetői hierarchia. Vannak a tapasztalt szenior munkatársak és juniorok, akik együtt dolgoznak, ami komplexebb gondolkodást, nyitottságot és őszinteséget feltételez mindenki részéről.

Szívvel-lélekkel dolgozunk. Szoktuk mondani, hogy az iroda teraszáról este is szépen csillognak a fények. Jó érzés, hogy a feszített munka idején is hallani nevetést, jóízű évődést.

A csapatom a második családom. Ha szükséges, és tudok, kérés nélkül segítek.

Sokat küzdöttünk a 26 év alatt. A vállalkozásban vannak hullámvölgyek, a piaci helyzet nem mindig napos, és a szakmában is állandó a változás. De mindenből tanulunk, és saját erőből fejlődtünk, fejlődünk. Ma már csak olyan ügyfelekkel, partnerekkel szeretek dolgozni, akiknek ilyen „gondolkodó” és gondoskodó ügynökségre van szükségük.

Az ő sikerük, elismerésük pedig tovább inspirál minket!