
Első munkahelyem a Nemzeti Múzeum volt. Abban az időben csak elvétve akadtak számítógépek múzeumokban, számítógépes műtárgy nyilvántartás meg szinte alig létezett. Régész-programozó végzettségű fiatalként mi mást akartam volna legjelentősebb múzeumunkban, mint számítógépes nyilvántartást létrehozni. És nagy munka után megszületett az első hazai műtárgy nyilvántartó rendszer, amelyben minden múzeum rögzíthette a náluk őrzött tárgyakat. Rettentő boldog voltam. Tudtam, nagyot léptünk előre, elérhetővé válhatnak a közgyűjtemények kincsei.
Az IBM-ben projektmenedzserként egyik legemlékezetesebb munkám a kormányzati portál létrehozása volt. A választási kampányra időzítve kellett elkészülnie. Ez eddig rendben, de az már kevésbé, hogy 40 napot kaptunk a megvalósításra! Meglett. Létrehoztuk a legmodernebb portál rendszert. Minőségben nem volt kompromisszum. Volt, hogy több mint 50 ember dolgozott a fejlesztésen. Akkoriban szinte csak ruhát váltani mentem haza és utána egy jó darabig rá sem bírtam nézni pizzára. A legjobb csapatom volt.
Az Informatikai Minisztériumban egy barátom ötletére belekezdtünk egy teljesen lehetetlennek tűnő projektbe. Létrehoztunk állami forrásból finanszírozva egy üzleti inkubátort az USA-ban amely hazai high tech cégek amerikai piacra jutását segítette. Megszületett a Hungarian Technology Centre. A program révén több hazai cégnek sikerült is az USA-ban megtelepednie. Az ötlet annyira újszerű volt, hogy emlékszem, sorban jöttek régiónk országainak ott dolgozó kereskedelmi tanácsosai, hogy megismerjék a modellt.
Az USA-ban töltött időszak során fogalmazódott meg bennem a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) létrehozásának gondolata. Hogy kell itthon egy szakmai szövetség, amely segíti az iparág fejlődését. A HOA 2005-ben elsőként a régióban meg is alakult és rövid időn belül a szektor legjelentősebb szervezetévé vált. Nagyon jó érzés most is arra gondolni, hogy én indítottam útjára és sokáig elnöke, részese lehettem fejlődésének.
Látva az egyre súlyosbodó szakember hiányt és a jövőbeni munkaerőpiaci igényeket, elhatároztuk, bevezetjük a Service Science képzést a hazai felsőoktatásban, mivel ez az ügyfél fókuszú új szakterület itthon ismeretlen volt. Ezzel is elsők voltunk a régióban. Az IBM az ügy mellé állt és állami támogatást is kaptunk hozzá. Többszáz tanulót és sok tanárt oktattunk, egyetemek számára szabadon hozzáférhető tananyagokat dolgoztunk ki.
Hiszem azt, hogy az innovatív gondolkodás, az alkotó ötletek viszik előre a világot. Ha annyival hozzá tudok járulni a fejlődéshez, hogy egyet-egyet megvalósítok, akkor már úgy érzem, megérte és hasznos tagja vagyok a társadalomnak. Engem az alkotás öröme motivál.