Ne csak generációként, hanem egyesével, egyéniségekként is fogadjatok el minket! - mondta el Trunk Tamás, Z-generációs szakértő és influenszer a most megjelent második könyvének bemutatóján, melynek címe „Kintsugi - A márkák hivatása. Az első járvány a közösségi média korában”. A streamelt könyvbemutató beszélgetésen a Maldív Szigetekről, Szaud-Arábiából és Lengyelországból is jelen voltak a könyvben is szereplő fiatalok.
A könyvbemutatón Iglódi Csaba, senior leadership consultant, a Your Way Consulting alapítója beszélgetett az ifjú szerzővel és Szabó Bélával, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatójával arról, hogyan tudnak a márkák szót érteni a Z-generációval.
„A generációnknak nincs univerzális megoldása. Ami összeköt – erről szól a Kintsugi –, hogy a szenvedélyeink, és „purpose”-eink kapcsán különböző személyiségekként is kapcsolódni tudunk, és ez adja a tökéletességet. A modern márkákhoz is a „purpose-einken keresztül tudunk kapcsolódni.” – mondta el Tomi a rendezvényen.
A japán felfogásban a Kintsugi az a művészet, ahol egy törött tálra nem egy tönkrement tárgyként, hanem potenciális alkotásként tekintenek: a tökéletlenségek teszik a darabokat és az azokból alkotott tárgyakat értékessé. Trunk Tomi úgy véli, a sikeres márkáknak ezt a felfogást kellene megérteni és követni.
„A márkának tehát purpose-t, cél, hivatást kell adni, amelyhez a Z- generáció kapcsolódni tud” – tette hozzá Szabó Béla. – „Mi vagyunk azok, akik képesek összekötni egymással a Z-generációt és értékes mozgalmak mellé tudjuk állítani őket.”
A könyvben szó esik igazi mesés márka sztorikról, a Corona sörről, Greta Thunbergről, a márkák karmájáról. A könyv második felében pedig Tomi interjúit találjuk, melyeket a lock down időszakban készített 19 különböző ország fiataljaival, többek közt Lucas Pinheiro Braathen-nel, norvég-brazil alpesi sí világkupa futam-győztessel, aki mesél álmairól, útjáról a siker felé, és hogy miért Steve Jobs a példaképe. Az utazásokon keresztül betekinthetünk a generációk gondolkodásába akár a világ legtávolabbi országaiban.
„Ha tehát szólunk egymáshoz, akkor megérthetjük egymást, de ha nem állunk szóba, akkor sosem fogjuk megérteni.” – sommázta Iglódi Csaba a beszélgetés végén.
Az esemény jó példája volt a különböző személyiségek és márkák - Trunk Tamás által a könyvében is méltatott -kollaborációs törekvéseknek. A Telekom streamelte a rendezvényt a Digital Hungary felületén a Párisi Udvar Passage-ból. A Magyar Postának is jutott szerep, az esemény elején Tomi egy egyenruhás postai dolgozónak adta át Néma Júlia porcelán és kerámia tervezőművész többszörösen díjazott dizájner, alkotó, kiállító, manufaktúra-vezető kerámiáját, amelyet Japánba juttat el Tomi, ahol Mio Heki japán kintsugi művész rekonstruálja a Kintsugi szellemének megfelelően. Kintsugiztatni az értékes tárgyakat szokták, hiszen ez egy rendkívül nemes eljárás. A kész tálat elárverezi Trunk Tamás, Dablty, a befolyt összeget a Kék Vonal Alapítvány kapja, amely többek között fiatalok lelki egészségének megőrzésével foglalkozik, mely különös nagy szerepet kap a COVID járvány idején.
Dablty nem tagadta meg önmagát, így a streetwear sem maradhatott ki a könyve piaci bevezetéséből: egy fiatal magyar divatmárkával az UNREAL-lel született egy kollaboráció, Dablty x Unreal. A Kintsugi megihlette az Unreal tervezőit: a könyv szövegének egy részlete a kollekció ruhadarabjain is olvasható.