Jelenlegi hely

Ötnapos közjáték, ami visszarendezte a sorokat

Sólyomné Greskó Éva, a SólyomSoft Kft. tulajdonos ügyvezetője
Sólyomné Greskó Éva, a SólyomSoft Kft. tulajdonos ügyvezetője
„Derült égből villámcsapásként ért bennünket az a telefonhívás, amelyben közölték velünk: kinőtték a szolgáltatásunkat…”

 

Tíz évig dolgoztunk együtt egy magyar vállalattal. Az árbevételünk jelentős része tőle származott, minden szempontból a legfontosabb ügyfelünk volt. Bármilyen fejlesztést kért, azonnal ugrottunk s ha lehetett, teljesítettük. Úgy tűnt, elégedettek a szolgáltatással, soha nem reklamáltak semmiért.

Ilyen előzmények után derült égből villámcsapásként ért bennünket az a telefonhívás, amelyben közölték velünk: kinőtték a szolgáltatásunkat, fél év múlva átmennek egy nemzetközi céghez. Lehetőséget sem adtak, hogy megtárgyaljuk, pontosan mit nem tudunk mi teljesíteni. A döntés lesújtó volt, megrendítő cégünk akkori árbevételére. Hirtelen azt sem tudtuk, mihez kapjunk. Aztán rendeztük a sorokat, és megértettük: ezzel már nem kezdhetünk semmit, tehát gyorsan új ügyfelek után kell néznünk.

A szétválás csendben lezajlott, próbáltuk elfelejteni a történteket. Ám a váltás után 5 nappal újra telefonáltak: nem megköszönni akarták a közös tíz évet, hanem amilyen gyorsan csak lehet, visszaállítani. Abban az öt napban ugyanis leállt az élet vállalatuknál. Az új rendszert nem sikerült aktiválni, ez a kiesés óriási anyagi veszteség volt a cég életében. Kiderült, a sok telephellyel, bonyolult struktúrában dolgozó magyar nagyvállalat kívánságait a multi cég rendszere nem tudta kezelni. Egyedi átalakításra lett volna szükség, ezt azonban egy nemzetközi sztenderdekre fejlesztett programban szinte lehetetlen volt megvalósítani. Legalábbis nem gyorsan. Hirtelen kiderült, mennyire jó a mi rendszerünk. Sőt, abban a pillanatban pótolhatatlannak bizonyult.

Örültünk ennek a fordulatnak. Utólag ezt a közjátékot sem bántuk. Ez a lépés ugyanis felrázott bennünket, rámutatott, milyen veszélyes olyan struktúrában dolgozni, ahol egy vevő távozása anyagi bizonytalanságba sodorhatja az egész vállalkozást. Kényelmes helyzet, de kiszolgáltatottsághoz vezethet. A szétválási folyamatban több új ügyfelünk lett, folyamatos növekedés kezdődött. Később is előfordult ügyfélvesztés, amikor például egyik multi partnerünk anyavállalata úgy döntött, kivonul az országból. Ez a váltás már nem rázott meg bennünket. Elfogadtuk, a változással számolni kell, s nem csapásként megélni.

Partnerünknek is jót tett az ötnapos szerencsétlenkedés. Felértékelődtünk a szemében, tisztelni kezdte rugalmasságunkat. És szembesült azzal a helyzettel is, hogy az akkori technikai, technológiai feltételek mellett nem volt reális minden elvárása. Az adatátvitel még modemen keresztül zajlott, ami meghatározta a sebességet, a szolgáltatás kereteit. Most már 28 éve dolgozunk együtt. A jó teljesítmény mellett a hűség, a lojalitás is fontos üzleti értékké vált, mindkét cég számára.