Jelenlegi hely

Kreativitással a pozitív spirálba

Dudás László, a Zepter International Ungarn Kft. ügyvezető igazgatója
Dudás László, a Zepter International Ungarn Kft. ügyvezető igazgatója
„Így jött létre az ’irodai értékesítés’ módszer, amit minden Zepter ország átvett tőlünk”

 

Mindenki tehetséges valamiben. Sikeres is lehet, ha nagy erőbedobás társul az adottsághoz, és jó adag kreativitás.

Középiskolás koromban Lulu nagybátyám szomszédja, Straub bácsi adok-veszek biznisze kezdett elsőként érdekelni. Ő beszerezte az árukat, én meg eladtam. Először fehér pamut pólókat. 120 darabbal hajnali ötkor kimentem a Kőbánya-Kispesti piacra, és 190 Ft-ért árultam. Pár méterrel odébb volt a „pólókirály” standja, aki színeseket is kínált, de 220-ért. Amikor meglátott, felajánlotta, 130-ért megveszi az összest. Nem adtam, de hosszas alku után 165 Ft-ban megegyeztünk, az egész készletet megvette. Így váltam egycsapásra „nagykereskedővé”, ettől kezdve neki szállítottam. Egyszer férfi alsóneműt kaptam értékesítésre Straub bácsitól, s mivel már csak a zöldségeseknél volt hely, ott pakoltam ki az árut. Hosszúkás hengerben, hármasával voltak csomagolva. Fura látványt nyújtottak. Olyannyira, hogy odatódult a piac népe megnézni, milyen zöldséget árul ez a „gyerek”. Pillanatok alatt eladtam a készletet. Fiatalon ráéreztem arra, hogyan lehet az adott terméket a lehető legjobban prezentálni.

A gyerekkori találékonyság felnőtt korban sem hagyott el. Már a Zepternél dolgoztam vezetőként, amikor azzal szembesültem, hogy a toborzás fő akadálya, az értékesítési munkával kapcsolatos „félelmek”. A jelöltek nem akarnak idegen lakásokban dolgozni, sem az ismerőseik között, és előadni is félnek. Kollégáimmal kitaláltuk, hogy a cég szervezzen központi előadásokat. Profi előadókkal, adatbázissal segítettük az újakat és három hónapig egy mentorral együtt értékesítettek. Így jött létre az „irodai értékesítés” módszer, amit minden Zepter ország átvett tőlünk, és mi pedig pár éven belül hazánk 224-ik legnagyobb cége lettünk.

 

2020 tavaszán a koronavírus-járvány ezt a jól működő értékesítési csatornát teljesen ellehetetlenítette. Tilos volt rendezvényt tartani, az ügyfelek személyesen sem fogadtak minket, gyakorlatilag megszünt az értékesítésünk. A korlátozások kihirdetése után fél órával élő videó üzenetben nyugtattam meg a kollégákat. Fokozódott a kommunikáció, de az nem változott, hogy a terméket prezentálni kellett. Pontos munkarendet készítettünk, otthoni munkasarkokat alakítottunk ki. Egy héten 19 online prezentációt, 1 online gála előadást, 5 TV showt tartottunk. Útmutatókat, szakmai anyagokat készítettünk.  Így indult a telefonos értékesítés időszaka.

Lassan átszakadtak a gátak, a kezdeti megtorpanás után sokan pozitív spirálba kerültek: többen ezen a vírusos tavaszon pályafutásuk legjobb eredményét érték el!

Nem volt könnyű, ma sem az. De, ha elemezzük a problémát, találékonysággal túl lehet jutni a nehézségen. A legtöbbször kifejezetten jobbak lehetünk, mint előtte.