Jelenlegi hely

Divatbemutató két hét alatt

Csillag Zsuzsa, a Süel divatmárka tulajdonosa
Csillag Zsuzsa, 365 üzleti történet, Süel
„A bemutató előtti órákban a színfalak mögött – ahogy a színházban is –, bár mindenki tette a dolgát, szinte tapintható volt a feszültség”

 

Millió fotózáson, üzletnyitáson, divatbemutatón voltam már túl, de bemutatót még soha nem szerveztem. Egyszer aztán, 2013-ban mégis belevágtam, és másodmagammal, röpke két hét alatt összehoztam mindent. Az történt ugyanis, hogy egyik nap kitaláltuk, hogy a várva várt Glamour Napok előtt egy óriási show-val lepjük meg a törzsvásárlóinkat, másnap pedig már a teendők kellős közepén találtuk magunkat. Utólag kijelenthetem: nem tudtam, hogy ennyi energiát emészt fel egy divatbemutató megszervezése!

A számtalan tennivaló és részlet összehangolása egy színházi előadás létrehozásához hasonló. Ki kell választani a főszereplőket, azaz a modelleket, valamint a megjelenésüket tökéletesre varázsoló sminkest és fodrászt. Elengedhetetlen a „forgatókönyv” elkészítése, amely rögzíti, hogy az általunk készített színes, kötött szettek milyen sorrendben jelenjenek meg, és azokat kik viseljék. Össze kell állítani a modellek lépteit kísérő zenei hátteret, ahhoz pedig ki kell dolgozni a koreográfiát – azt, hogy a kifutón ki merre és hogyan mozogjon. Fontos a kifutó megfelelő megvilágítása is, hogy a videós és a fotós minőségi felvételeket készíthessen – olyanokat, amelyeket a később illusztrációként, referenciaként hasznosíthatunk. A produkció során mindennek tökéletes összhangban kell lennie ahhoz, hogy amikor kihunynak a fények, a nézők – ez esetben a Süel törzsvásárlói – igazi élményekkel térjenek haza.

A nekik szánt élmények része volt az állófogadás is. Igyekeztünk olyan ételt és italt kínálni, amely megfelelő ahhoz, hogy a meghívottak a show után az állványokon sorakozó kötött darabokat a kedvük szerint fel is próbálhassák. Ki kellett gondolni azt is, milyen kedvezményes akció kapcsolódjon ehhez az esthez, milyen legyen a tombola, és el kellett készíteni a belépőkarszalagokat és a meghívókat. Nem maradhatott el a közösségi média különböző felületein való kommunikáció sem, hogy az érintettek időben értesüljenek a rendezvényünkről.

Tizenhat órákat dolgoztunk azokban a napokban, hogy mindez sikeresen megvalósulhasson. A bemutató előtti órákban a színfalak mögött – ahogy a színházban is –, bár mindenki tette a dolgát, szinte tapintható volt a feszültség. Amikor odakint felgyúltak a fények, a forgatókönyvet követve, a változó „színpadképekhez” igazodva villámmozdulatokkal öltöztettük a lányokat, ők pedig a legnagyobb nyugalommal léptek elő a takarásból...  A végére – kár lenne tagadni – folyt rólunk a víz, a kötött együttesek tervezőjeként mégis szuperfitten kellett a záróképben végigvonulnom a lányokkal. Ezt az izgalmakat és tanulságokat egyaránt hozó első önálló bemutatót azóta már legalább tíz követte.